Οι τιμές στα ράφια των σούπερ μάρκετ αντι να κατεβαίνουν λόγω της οικονομικής κρίσης ανεβαίνουν ακόμη περισσότερο.Σε όλους μας έχει δημιουργηθεί η απορία γιστί δεν πέφτουν οι τιμές.Η απάντηση είναι πάρα πολύ απλή και ονομάζεται καρτέλ.
Είναι γνωστό οτι η Ελληνική αγορά της Λιανικής ελέγχεται απο 10 αλυσίδες Σούπερ Μάρκετ.Πιο συγκεριμένα ελέγχουν πάνω απο το 85% της αγοράς του λιανικού εμπορίου.Σήμερα θα σάς πούμε για τον Νο1 προμηθευτή του λιανικού εμπορίου που ειναι ο Όμιλος Uniliver.¨οπως έλεγε και ο Καραμανλής στον Μπαιρακτάρη στο Μοναστηράκι ο Νο1 “νταβατζής” του λιανικού εμπορίου.
Ο συγκεκριμένος όμιλος Unilever, δραστηριοποιείται στην Ελλάδα στους τομείς των τροφίμων, οικιακής φροντίδας και προσωπικής υγιεινής με την ΕΛΑΪΣ-Unilever Hellas Α.Ε.. Είναι η 6η μεγαλύτερη εταιρία στην Ελλάδα με κύκλο εργασιών το 2008 πάνω από 600 εκ. ευρώ. Είναι η 3η σε μέγεθος εταιρία σε μη διαρκή καταναλωτικά προϊόντα , διακινεί 1000 κωδικούς προϊόντων και αποτελεί τον Νο 1 προμηθευτή στο λιανικό εμπόριο, με παρουσία των προϊόντων της σε 35 διαφορετικά σημεία στα Super Market.
Δείτε παρακάτω μερικά απο τα προιόντα τους τα οποία σίγουρα έχετε αγοράσει αλλά δεν ξέρατε οτι στην ουσία τελικά είναι η ίδια εταιρεία:
ΑΙΜ Οδοντόκρεμες
ΑΧΕ Αποσμητικό σώματος
BRUT Κολώνια
DOVE Σαπούνι
LUX Σαπούνι/Αφρόλουτρο
ORGANICS Σαμπουάν
VASELINE Βαζελίνη
REXONA Σαπούνι
TIMOTEI Σαμπουάν
ULTREX Σαμπουάν
CASOLINE Μαλακτικό ρούχων
CIF Καθαριστικό πατώματος
ΚΛΙΝΕΧ Χλωρίνη
ΟΜΟ Απορρυπαντικό για τα ρούχα
SKIP Απορρυπαντικό ρούχων
ALGIDA Παγωτά
ΑΛΤΙΣ Ελαιόλαδο
BECEL Μαργαρίνη με χαμηλά λιπαρά
CALVE Φυστικοβούτυρο
ΦΛΩΡΑ Αραβοσιτέλαιο
FRIOL Λάδι τηγανίσματος
SOL Ηλιέλαιο
Hellman's Κέτσαπ/Μαγιονέζα
KNORR Ζωμός/Σούπες/Σάλτσες
LIPTON Τσάι
MAIZENA Κορν φλάουρ
ΝΕΑ ΦΥΤΙΝΗ Φυτική μαργαρίνη
PUMMARO Ντοματοπελτές
SUPER FRESCO Βούτυρο
BITAM Βούτυρο
ZWAN Ζαμπόν
(Διαβάστε αναλυτικά όλα τα προιόντα του “νταβατζή”-προμηθευτή της ελληνικής αγοράς http://www.unilever.gr/ourbrands/ )
Τα ερωτήματα που γεννούνται είναι εαν επιτέλους η ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού θα σταματήσει να εθελοτυφλεί και να κάνει αυτά που πρέπει για τα καρτέλ στην αγορά λιανικού εμπορίου.Διότι διαθέτει συγκριτικά στοιχεία σχετικά με τις αποκλίσεις των τιμών βασικών ειδών διατροφής ανάμεσα στα κράτη μέλη της ΕΕ και την Ελλάδα με μεγάλες αποκλίσεις εις βάρος πάντα των Ελλήνων καταναλωτών.
Στις επόμενες μέρες θα γνωρίσουμε και τους άλλους "νταβατζήδες"-προμηθευτές της Ελληνικής αγοράς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου