Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Χρεωκοπία. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Χρεωκοπία. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τρίτη 31 Ιανουαρίου 2012

Το δάνειο που λήγει τον Μάρτιο του 2012 είχε εκδόθεί απο την κυβέρνηση Καραμανλή με την σύμφωνη γνώμη του κ.Σαμαρά.

 Πολύ κοντά στο φάσμα της χρεωκοπίας για ακόμη μια φόρα βρίσκεται η Ελλάδα.Τα ομόλογα λήγουνε και είναι πολλά τα λεφτά.Μάλιστα το ποσό των 21,5 δις ευρώ που λήγουνε στις 20 Μαρτίου του 2012 είναι ένα ποσό που θα δικαιλογούσε την ατάκα του Γ.Παπανδρέου "Λεφτά υπάρχουν,αλλά που πήγαν τα λεφτά?".

Και το λέμε αυτό διότι τα ομόλογα αυτά εκδόθηκαν αρχές του 2009 και ο τότε Πρωθυπουργός κ.Καραμανλής καυχιόταν στο ντιμπέιτ των πολιτικών αρχηγών του στις Ευρωεκλογές του 2009 οτι με αυτή την κίνηση δανείστηκε ολόκληρο το χρέος.Είναι ο ίδιος πολιτικός λόγος με τον οποίο ο κ.Σαμαράς κατηγορεί τον κ.Παπανδρέου οτι δεν δανείστηκε ολόκληρο το χρέος της Ελλάδας στις αρχές του χρόνου και με αυτή την κίνηση οδήγησε την χώρα στα χέρια της Τρόικας.
(http://greekbox.blogspot.com/2009/06/debate-euro-election-2009-text.html Διαβάστε το κείμενο του Ντιμπέιτ)

Σήμερα όμως αγωνιζόμαστε για να εξοφλήσουμε αυτό το δάνειο των 21,5 δις ευρώ με τσιμπημένο το για την εποχή του επιτόκιο 4,30%.Ένα δάνειο για το οποίο εκτός απο τον κ.Καραμανλή σύμφωνησε και ο τότε Υπουργός Πολιτισμού και μετέπειτα πρόεδρος της ΝΔ Αντώνης Σαμαράς        (http://www.glk.gr/dhmosio_xreos/istorika/3et.htm)


 Η ουσία είναι οτι η υποκρισία του Κ.Σαμαρά δεν έχει πάτο.Κατηγορεί τον Παπανδρέου για κάτι στο οποίο είχε και αυτός συμμετοχή.Ξεχνώντας προκλητικά την εγκληματική κακοδιαχείρηση της κυβέρνησης Καραμανλή αλλά μην έχοντας και άλλη πολιτική λύση μιας και που με αυτό τον τρόπο καλύπτει τα δικά του λάθη.

Τετάρτη 23 Νοεμβρίου 2011

Ο Ευρωβουλευτής κ.Nigel Farage λέει τα πράγματα με το ονομά τους στην Ευρωβουλή.

«Παράλογο, αλλά σωστό», ήτανε ο τίτλος του πρωτοσέλιδου σχολίου των γερμανικών Financial Times αναφερόμενο στο δημοψήφισμα που πρότεινε ο Γιώργος Παπανδρέου.Κάτι για το οποίο φοβηθηκε πάρα πολύ ο Γαλλογερμανικός άξονας Σαρκοζί-Μέρκελ.Στην ουσία φοβήθηκαν την άμεση δημοκρατία κάτι στο οποίο συμφωνεί και ο Ευρωβουλευτής κ.Nigel Farage.Το βίνεο είναι αποκαλυτπικό και είναι πολύ δύσκολο να διαφωνήσει κανείς για αυτά που λέει όχι μόνο για τον Παπανδρέου αλλά και για τον Μπερλουσκόνι.


Διότι αρχίζει και φαίνεται οτι Μέρκελ και Σαρκοζί επεμβαίνουν στις εσωτερικές δημοκρατικές διαδικασίες των χωρών με μόνο σκοπό τα δικά τους συμφέροντα.Το άσχημο για την Ελλάδα είναι οτι τα τηλεοπτικο-δημοσιογραφικά της συμφέροντα αποφάσισαν να συμφωνήσουν με την λογική των Μέρκελ-Σαρκοζί και να κανιβαλίσουν μεχρίς εκεί που δεν πάει άλλο την δημοκρατική πρόταση Παπανδρέου για δημοψήφισμα.

Το δημοψήφισμα θα ανάγκαζε όλους μας να αποφασίσουμε τι θέλουμε.Το σίγουρο είναι οτι ο Ελληνικός λαός θα ψήφιζε υπέρ της παραμονής της χώρας στο Ευρώ με τις υποχρεώσεις που απορρέουν απο αυτήν την απόφαση.Ουσιαστικά θα υπήρχε μια νομιμοποίηση απο τον λαό για τα δύσκολα μέτρα που έρχονται κάτι το οποίο στην κυβέρνηση Παπαδήμου δεν υπάρχει σήμερα και τελικά είναι το ζητούμενο. 
 

Πέμπτη 17 Νοεμβρίου 2011

Ούτε το Μνημόνιο ούτε ο Παπανδρέου είναι υπεύθυνοι για το οτι στην Ελλάδα "τα κορόιδα" είναι οι συνταξιούχοι και οι μισθωτοί.

 Όπως το 2009 έτσι και φέτος η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών ανακοινώσε τη διάθεση μέσω διαδικτύου του Στατιστικού Δελτίου Φορολογικών Δεδομένων Οικονομικού Έτους 2010.

Αλλά τι έιναι στην πραγματικότητα αυτό το στατιστικό δελτίο?
Ουσιαστικά αυτό το στατιστικό δελτίο είναι μια αξιόπιστη και εύχρηστη πηγή στατιστικής πληροφόρησης για τα φορολογικά δεδομένα που διαχειρίζεται η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων. Περιλαμβάνει στατιστικά στοιχεία Εισοδήματος Φυσικών και Νομικών Προσώπων, Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ) και στοιχεία Κεφαλαίου.

Μια άλλη οδυνηρή πραγματικότητα που μας δίνει αυτό το δελτίο είναι οτι δυστυχώς στην Ελλάδα οι πλούσιοι και αυτοί που έχουνε τα μεγάλα εισοδήματα και φορολογούνται ανάλογα είναι οι συνταξιούχοι και οι μισθωτοί.Και αυτό συμβαίνει εδώ και δεκαετίες και δεν ήτανε το Μνημόνιο που προκάλεσε αυτή την αδικία.

Όπως δεν φταίνε οι συνταξιούχοι και οι μισθωτοί για αυτή την αδικία εξίσου δεν φταίει και η προηγούμενη κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου.Είναι ευκαιρία σήμερα λόγω της κρίσης να κάνουμε και εμείς νηφάλια τον απολογισμό μας σε σχέση με το κράτος και τους πολιτικούς και είναι σίγουρο οτι θα συνειδητοποιήσουμε και εμείς τις δικές μας ευθύνες για αυτό το άδικο κράτος που έχουμε δημιουργήσει.


Τρίτη 15 Νοεμβρίου 2011

Μέρκελ και Σόιμπλε κατηγορήθηκαν το 2000 για μίζες που πήρανε για λογαριασμό του Χρηστιανοδημοκρατικού κόμματος στην Γερμανία.

Το δημοσιογραφικό κατεστημένο προσπαθεί να πείσει με οποιονδήποτε τρόπο οτι μια δημοκρατική διαδικασία όπως είναι το δημοψήφισμα που πρότεινε ο πρώην Πρωθυπουργός κ.Παπανδρέου έχει κάνει τεράστιο κακό στην χώρα και μεγάλο πλήγμα στη αξιοπιστία της. Επικαλούμενοι την δυσφορία των αγορών αλλά κυρίως την εντονότατη δικαιολογημένη αντίδραση κατά το δημοσιογραφικό κατεστημένο της κ.Μέρκελ αλλά και του κ.Σόιμπλε.Χρησιμοποιώντας μάλιστα κατα καιρούς δηλώσεις τους ως έγκυρος λόγος προσπαθούσαν επι μήνες να αποδείξουν οτι η κυβέρνηση απέτυχε.

Επειδή όμως τα γραπτά μένουνε, η κ.Μέρκελ και ο κ.Σόιμπλε δεν ήρθανε χθές στην πολιτική.Εχουνε ιστορία την οποία δυστυχώς το δημοσιογραφικό κατεστημένο δεν θέλει να την θυμόμαστε.Διότι κάνοντας αντιπαραβολή με την δικιά μας διαφθορά και διαπλοκή ο κ.Σόιμπλε είναι ο Μαντέλης και η Μέρκελ είναι ο Τσουκάτος του ΠΑΣΟΚ.

Το αποκαλυτπικό δημοσίευμα της Καθημερινής στις 16 Ιανουαρίου του 2000 αναδημοσιεύει άρθρο του Economist το οποίο αφορά το σκάνδαλο στο οποίο συμετείχαν οι δυο πολιτικοί.

Διαβάστε το άρθρο:


" Και τώρα είναι η σειρά του Bολ γκανγκ Σόιμπλε, του ηγέτη του Xριστιανοδημοκρατικού κομματος, να βρεθεί στον ανεμοστρόβιλο του μεγαλύτερου πολιτικού σκανδάλου της Γερμανίας απο το τέλος του B΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Eπί εβδομάδες διερρήγνυε τα ιμάτια του οτι δεν γνωρίζει απολύτως τίποτε για τις μυστικές χρηματοδοτήσεις του κομματος στη διάρκεια της θητείας του Xέλμουτ Kόλ. Kαι ξ αφ νικά,αυτήν την εβδομάδα παραδέχθηκε οτι το 1994 αποδέχθηκε μια δωρεά ύψους 100.000 μάρκων σε μετρητά, απο τον Kραλ Σράιμπερ, έναν απο τους πρωταγωνιστές του σκανδάλου. Iσχυρίστηκε όμως ότι δεν είχε κάνει τίποτε παράνομο.Nομικά, κατά πάσα πιθανότητα έχει δίκιο. Oμως, η αργοπορημένη και μάλλον άκομψη παραδοχή του έχει πλήξ ει την αξ ιοπιστία του και έχει αυξ ήσει τις πιέσεις για την παραίτησή του. Πριν απο έξ ι εβδομάδες, δήλωσε στο γερμανικό κοινοβούλιο οτι είχε συναντήσει τον κ. Σράιμπερ σε μια εκδήλωση χρηματοδοτών του κόμματός.

Tώρα θυμήθηκε ξαφνικά ότι ο εν λόγω κύριος πήγε την επόμενη ημέρα στο γραφείο του και του παρέδωσε τη μεγαλύτερη δωρεά που είχε παραλάβει. Πρώην δικηγόρός φορολογικών υποθέσεων,κ. Σόιμπλε προφ ανώς δεν έκανε ερωτήσεις. Παρέδωσε απλώς τον φάκελο στον αρμόδιο. Aπο την αρχή της αποκάλυψης του σκανδάλου, πολλοί δεν πίστευαν οτι o στενότερος συνεργάτης του Xέλμουτ Kόλ και διάδοχος του στην αρχηγία του κόμματος δεν γνώριζε τι συνέβαινε. Σύμ ωνα με τις δημοσκοπήσεις, οι πιέσεις για την παραίτησή του εντείνονται.Ωστόσο, αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει διάδοχος για την αρχηγία του κόμματος.

O κ. Kόλ, με τη σιδηρά πυγμή με την οποία ηγήθηκε του κόμματος των Xριστιανοδημοκρατών επί 25 χρόνια φ ρόντισε γι’ αυτό. Aνάμεσα στα ονόματα που ψιθυρίζονται είναι ο πρώην υπουργός Aμύνης Φόλκερ Pίε, ο οποίος αυτή τη στιγμή είναι αντιπρόεδρος του κόμματος. Yπάρχουν ωστόσο ανεπιβεβαίωτες πληροφο ρίες, σύμ ωνα με τις οποίες θα πρέπει και εκείνος να γνώριζε για τις μυστικές χρηματοδοτήσεις ως γενικός γραμματέας του κόμματός απο το 1989 έως το1992. Πολλοί θεωρούν οτι ακόμη και η σημερινή γενική γραμματέας, Aνκελα Mέρκελ πρέπει να γνώριζε. Aν οι Xριστιανοδημοκράτες αποφασίσουν να επιλέξουν νέο ηγέτη θα είναι δύσκολο να βρουν κάποιον <<καθαρό>> απο το σκάνδαλο."

Παρασκευή 11 Νοεμβρίου 2011

Το MEGA συνεπής στα συμφέροντα που υπηρετεί συνεχίζει τον κανιβαλισμό της πολιτικής.

 Το MEGA συνεχίζοντας αυτό που κάνει χρόνια δηλαδή να επηρεάζει πολιτικές καταστάσεις σύμφωνα με τα συμφέροντα των ιδιοκτήτων του και οχι με γνώμονα την ενημέρωση έκανε άλλη μια προσχεδιασμένη προσπάθεια η οποία φανερώνει οτι σκοπός τους σήμερα είναι ο πολιτικός καννιβαλισμός του κ.Παπανδρέου.

Είχανε καλεσμένο τον βουλευτή του ΠΑΣΟΚ κ.Ντόλιο με αφορμή την επιστολή των 50 βουλευτών που αντιδράσανε στην υποψηφιότητα Πετσάλνικου.Σύμφωνα με το MEGA ήτανε το τελεσίγραφο που δίνανε οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ όσον αφορά την επιλογή του νέου Πρωθυπουργού.Προτού βγεί στον αέρα ο κ.Ντόλιος έπαιξαν το αντίστοιχο βίντεο το οποίο και χρησιμοποίησαν στην συζήτηση που κάνανε.

Στην ερώτηση της κ.Τρέμη όμως για το αν τελικά ήτανε 50 βουλευτές ή περισσότεροι ο κ.Ντόλιος απάντησε λέγοντας "Εντάξει, το 50 είναι σχετικο,8 με 10 βουλευτές ήμασταν" και η κ.Τρέμη ξέροντας καλά πως να ξεφεύγει συνέχισε την συζήτηση της με τον κ.Ντόλιο σε οτι αφορά τον κ.Πετσάλνικο.

Ουσιαστικά για μια ακόμη μια φορά φάνηκε οτι το MEGA συνεπής στα συμφέροντα που υπηρετεί προσπαθεί να καννιβαλίσει τον κ.Παπανδρέου διότι δεν τους έκανε την δουλειά.Σε αντίθεση με την εποχή π.χ. που ήτανε ο κ.Σημίτης Πρωθυπουργός και το MEGA ήτανε απο τον κύριως υποστηρικτή του.

Πέμπτη 10 Νοεμβρίου 2011

Ο Παπανδρέου αναγκάζει τον Σαμαρά να υποχωρήσει και να στηρίξει ακόμα και με υπογραφές τον Παπαδήμο για Πρωθυπουργό.

Σήμερα αναμένεται να οριστικοποιηθεί το όνομα του νέου Πρωθυπουργού καθώς στη σύσκεψη των πολιτικών αρχηγών με τον πρόεδρο της Δημοκρατίας κ. Κ. Παπούλια, φαίνεται οτι ναυάγησε η λύση Πετσάλνικου ως πρωθυπουργού της νέας κυβέρνησης.

Και στο εσωτερικό των δύο μεγάλων κομμάτων υπήρξε σφοδρή αντίδραση για την επιλογή του προέδρου της Βουλής. Το ΠαΣοΚ «πάγωσε» στο άκουσμα της επιλογής αυτής.

Τα γραφεία του κόμματος στην οδό Ιπποκράτους δέχτηκαν βροχή διαμαρτυριών, ενώ και αρκετοί βουλευτές έλεγαν ότι δεν ήξεραν πώς να εκφράσουν τη δυσφορία τους καθώς αισθάνονταν πιεσμένοι από τη δύσκολη κατάσταση για τη χώρα.

Αλλά και στον χώρο της ΝΔ εκδηλώθηκαν αντιδράσεις βουλευτών του κόμματος για την επιλογή Πετσάλνικου, επειδή εκτιμούσαν ότι ο πρόεδρος της Βουλής είναι ταυτισμένος με τον κ. Παπανδρέου. Επίσης έλεγαν ότι δεν εμπιστεύονται τον «εμπνευστή» του δημοψηφίσματος.

Ουσιαστικά ο Παπανδρέου οδήγησε τον κ.Σαμαρά και πάλι στη λύση Παπαδήμου. Πρίν απο λίγο είχανε τηλεφωνική επικοινωνία οι κκ. Παπανδρέου και Σαμαράς αναφορικά  με τον κ. Παπαδήμο και απο οτι φαίνεται σε πρωτη φάση ο κ.Παπανδρέου συμφώνησε με τους όρους του κ.Παπαδήμου.

Σύμφωνα με την πλευρα του κ.Παπανδρέου ο κ. Λ. Παπαδήμος έχει θέσει τέσσερις όρους. Να υπογραφεί η δανειακή σύμβαση και από τους δύο αρχηγούς, να έχει περισσότερα στελέχη η ΝΔ στη νέα κυβέρηση, να υπάρχει ελαστικότητα στο θέμα του χρόνου διεξαγωγής των εκλογών και τέλος δεν έχει θέσει θέμα οικονομικού επιτελείου.
Οπότε είναι πλεον ορατό οτι σήμερα στην νέα σύσκεψη των πολιτικών αρχηγών στις 10 το πρωί υπό την προεδρία του κ. Κ. Παπούλια θα ανακοινωθεί αυτό που περιμέναμε εδώ και μέρες αλλά με τις τακτικές του κ.Σαμαρά καθυστέρησε πάρα πολυ.

Εκτός και αν ο κ.Σαμαράς επιμείνει στους τακτικισμούς αλλά και στην πίεση των βουλευτών του με αποτέλεσμα να βγεί πάλι μαύρος καπνός απο το Προεδρικό Μέγαρο.

Τρίτη 8 Νοεμβρίου 2011

Ακόμη και ο Τράγκας κατάλαβε για ποιόν πέσανε οι μάσκες.

Αρχίζει και γίνεται κατανοητό οτι το δίλημα που αντιμετώπισε ο κ.Σαμαρας το περασμένο Σαββατοκύριακο για το αν θα συνεχίσει η χώρα να είναι μέλος του Ευρώ είναι το ίδιο δίλημα που είχε τόσους μήνες ο Παπανδρέου και υποχρεωνότανε να βάζει π.χ.ασφάλιστρα κινδύνου των ακινήτων.

Και είναι πασιφανές πλέον οτι ο Παπανδρέου έκανε πράγματι διαπραγματεύση η οποία μάλιστα είχε και πολύ καλά αποτελέσματα σύμφωνα με τις αποφάσεις της 27ης Οκτωβρίου.Αυτό το οποίο δυστυχώς δεν έχει καταλάβει ακόμα ο Τράγκας είναι οτι όσο δεν κάνουμε αυτά που πρέπει και εννοούμε να σταματήσουμε να δίνουμε π.χ σε έναν δημοτικό υπάλληλο 54.000 Ευρώ τον χρόνο τόσο πιο κοντά στην πόρτα εξόδου του Ευρώ θα είμαστε.

Ο Σαμαράς είπε οχι για Ρουμελιώτη.

 
Πρίν απο λίγο έφυγε απο την Συγγρού ο κ.Σαμαράς και σε ερώτηση των δημοσιογράφων για το σενάριο που θέλει τον κ.Ρουμελιώτη να είναι αυτός ο νέος πρωθυπουργός της χώρας.απάντησε κουνώντας το χέρι αρνητικά.

Να υπενθυμίσουμε οτι ο κ.Ρουμελιώτης είναι ο ο εκπρόσωπος της χώρας μας στο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο.

Δευτέρα 7 Νοεμβρίου 2011

Η 19η Φεβρουαρίου αποφασίστηκε ως μέρα διεξαγωγής των εκλογών.

 Στις 19 Φεβρουαρίου ως μέρα διεξαγωγής των εκλογών κατέληξαν πρίν απο λίγο τα επιτελεία των δύο κομμάτων στην συνάντηση που είχανε στο υπουργείο Οικονομικών παρουσία του κ.Βενιζέλου απο το ΠΑΣΟΚ και του κ.Σταικούρα απο την ΝΔ.

Φαίνεται οτι μέχρι τις 19 Φεβρουαρίου θα έχουνε τελειώσει όλα τα θέματα της νέας κυβέρνησης όσον αφορά την εκταμίευση της 6ης δόσης,την ψήφιση της νέας σύμβασης με τους εφαρμοστικούς νόμους,την ψήφιση του προυπολογισμού του 2012,αλλά και την εκταμίευση της 7ης δόσης.

Σάββατο 5 Νοεμβρίου 2011

Μήπως τελικά οι μάσκες πέσανε για τον ίδιο τον Σαμαρά?

 Ο Σαμαράς βγαίνοντας απο την Βουλή είπε οτι οι μάσκες πέσανε αναφερόμενος στον Γιώργο Παπανδρέου.Αλλά μήπως τελικά πέσανε για τον ίδιο τον Σαμαρά?Διότι η πρόταση Παπανδρέου ήτανε μια πρόταση προοδευτική αλλά και κρυστάλλινη σε σημείο μάλιστα να έχει στριμώξει τον κ.Σαμαρα.

Κυβέρνηση εθνικής συνεργασίας ακόμα και με άλλον πρωθυπουργό αλλά με συγκεκριμένο έργο ώστε να διασφαλιστεί η παραμονή της χώρας στο Ευρώ και μετά εκλογές πρότεινε ο κ.Παπανδρέου.Μήπως Ο κ.Σαμαράς φοβάται τις ευθύνες και δεν μπορεί να σηκώσει το βάρος και καταφεύγει στην εύκολη λύση?

Πάντως η απόφαση του κ.Σαμαρά να δηλώσει οτι θα ψηφίσει την νέα δανειακή σύμβαση είναι θετικό αλλά χωρίς τους εφαρμοστικούς νόμους είναι ακατανόητο.Διότι πρέπει επιτέλους να διορθώσουμε την λάθος νοοτροπία που έχουμε πιστεύοντας οτι στην Ευρωζώνη έχουμε μόνο δικαιώματα.Υπάρχουν και οι υποχρεώσεις κάτι το οποίο ο κ.Σαμαράς προσπαθεί να το αποφύγει με κάθε τρόπο σκεπτόμενος μόνο κομματικά.

Αλλά ας μην προδικάζουμε και να μην πρεοτρέχουμε και ας ελπίσουμε οτι ο κ.Σαμαράς θα καταφέρει να πάρει τις σωστές αποφάσεις για την Ελλάδα.

Πέμπτη 3 Νοεμβρίου 2011

Το μεγάλο θράσος της Βάσω Παπανδρέου

 Έχει μεγάλο θράσος η Βάσω Παπανδρέου όταν λέει οτι  είναι εκτός τόπου και χρόνου ο Πρωθυπουργός όταν επι μήνες τώρα και μάλιστα συστηματικά ήτανε αντίθετη στην προσπάθεια της κυβέρνησης για διάσωση της χώρας απο την χρεωκοπία παίζοντας με τον πόνο των Ελλήνων πολιτών στο ΚΤΕ Οικονομικών και μιλώντας με τηλεοπτικούς όρους για να παίξουν την δηλωσή της στα τηλεοπτικά δελτία και αντικαθιστώντας ουσιαστικά την ΝΔ που δεν υπήρχε και είχε κρυφτεί τόσους μήνες απο τις διαπραγματεύσεις.

Ξεχνάει οτι κάνει μια επιπόλαιη και μονόπλευρη ανάγνωση των τελευταίων γεγονότων προσπερνώντας όλο αυτόν τον αγώνα που έγινε από τον Παπανδρέου τα δύο αυτά χρόνια, τη λοιδωρία που υπέστη από όλους τους τσάμπα μάγκες της ελληνικής πολιτικής σκηνής.Πέρα απο αυτό διαφαλινεται πλέον την κακιά εμπάθειά της αλλά και τον μεγαλοιδεατισμό που έχει για τον εαυτό της.

Είναι σίγουρο οτι αυτή την απαράδεκτη στάση της ο κόσμος του ΠΑΣΟΚ θα την αναμείψει πολύ γρήγορα.

Πέμπτη 6 Οκτωβρίου 2011

Ακόμη και για τον ρυθμό ανάπτυξης έλεγε ψέμματα ο Καραμανλής.



 Τελικά η χειρότερη διακυβέρνηση της χώρας μετά την μεταπολίτευση ήτανε αυτή της διακυβέρνησης του κ.Καραμανλή.Διότι δεν επήλθε μόνον δημοσιονομικός εκτροχιασμός, ο οποίος μάλιστα και απεκρύβη (Greek statistics), αλλά υπήρξαν και υπερεκτιμημένοι ρυθμοί ανάπτυξης. Όχι μόνον το δημοσιονομικό έλλειμμα αυξανόταν συνεχώς από το 2005, αλλά και οι ρυθμοί ανάπτυξης ακολούθησαν μια συνεχή καθοδική πορεία. Οι αρνητικοί ρυθμοί ανάπτυξης είχαν ξεκινήσει ήδη από το 2008 (-0,2%), όταν για πρώτη φορά μετά από μιάμισι δεκαετία υπήρξε αρνητικός ρυθμός ανάπτυξης.Αυτό έδειξαν τα αναθεωρημένα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας ακολουθώντας τις μεθόδους της Eurostat.

Οι ρυθμοί ανάπτυξης (μεταβολές όγκου) του ΑΕΠ για την περίοδο 2006-2010
αναθεωρήθηκαν ως εξής: 2006 (σε +5,5% από 5,2%), 2007 (σε +3,0% από 4,3%), 2008 (σε -0,2% από 1,0%), 2009 (σε -3,2% από -2,0%), 2010 (σε -3,5% από -4,5%). 

Ειδικότερα για το 2010, η αναθεώρηση του ρυθμού ανάπτυξης οφείλεται κυρίως στη μικρότερη μείωση της τελικής κατανάλωσης των νοικοκυριών και των μη κερδοσκοπικών ιδρυμάτων που εξυπηρετούν τα νοικοκυριά (-3,6% σε σύγκριση με την προηγούμενη εκτίμηση -4,5%), στη μεγαλύτερη μείωση των εισαγωγών (-7,2% σε σύγκριση με την προηγούμενη εκτίμηση -4,9%) και στη μεγαλύτερη αύξηση των εξαγωγών (4,2% σε σύγκριση με την προηγούμενη εκτίμηση 3,8%).


Δευτέρα 28 Φεβρουαρίου 2011

Η Γερμανία στην 5η θέση του δημοσιονομικού ρίσκου χρεωκοπίας και με την Ελλάδα να βρίσκεται στην 12η θέση σύμφωνα με την έρευνα ανάλυσης ρίσκου της εταιρείας Maplecroft.


Eνώ ο ευρωπαϊκός νότος διέρχεται τη μεγαλύτερη χρηματοπιστωτική κρίση στην ιστορία του, με την Ελλάδα και την Ιρλανδία να έχουν χάσει την πρόσβαση τους στις αγορές κεφαλαίων και με το κόστος δανεισμού για την Πορτογαλία και Ισπανία να αυξάνεται δραματικά,η Γερμανία προτείνει ως λύση την αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης και τη λήψη σύνταξης με τη συμμετοχή ιδιωτικών εταιριών! Πριν απο λίγες μέρες ο Γ.Παπανδρέου στην συνάντηση του με την κ.Μερκελ τόνισε αυτό που λένε και άλλοι Ευρωπαίοι ηγέτες οτι αυτό δεν έχει καμία άμεση σχέση με την κρίση και δεν πρόκειται να βοηθήσει στην αποκλιμάκωση της και πως με τέτοιου είδους μέτρα δε θα ανοίξει η πόρτα των αγορών στις χώρες με πρόβλημα. Η Γερμανία όμως επιμένει ότι αυτός είναι ο μόνος δρόμος με τη Γαλλία να τη στηρίζει στον απόλυτο βαθμό.

Υπάρχει περίπτωση Γερμανία και Γαλλία να είναι οι μόνες χώρες που βλέπουν ξεκάθαρα το δρόμο για την έξοδο από την κρίση και μήπως πρέπει όλοι οι υπόλοιποι να συνταχθούν μαζί τους και να τις ακολουθήσουν; Ή υπάρχει κρυφή ατζέντα και τελικά οι δύο ισχυρότερες χώρες της Ευρώπης εκμεταλλεύονται την κρίση για να περάσουν μέτρα τα οποία εξυπηρετούν πρωταρχικώς τα δικά τους συμφέροντα; Μέτρα τα οποία ειδάλλως δε θα μπορούσαν να λάβουν λόγω εσωτερικών αντιδράσεων;

Έρευνα της εταιρίας ανάλυσης ρίσκου Maplecroft η οποία δημοσιεύει τη διεθνή λίστα με την κατάταξη των χωρών ως προς το δημοσιονομικό τους ρίσκο αποκαλύπτει μία ακόμη από τις σκοτεινές πλευρές της κρίσης καθώς δείχνει το λόγο που Γερμανία και Γαλλία εμμένουν σε ένα σχέδιο το οποίο είναι προφανές ότι δε θα βοηθήσει καμία από τις χώρες με πρόβλημα, τουλάχιστον σε αυτόν των αιώνα.(Διαβάστε την έρευνα http://maplecroft.com/about/news/fiscal_risk_2011.html )


Σύμφωνα με το δείκτη δημοσιονομικού ρίσκου που βαθμολογεί 163 χώρες καμία από τις χώρες που βρίσκονται στο επίκεντρο της ευρωπαϊκής κρίσης δεν περιλαμβάνεται στην πρώτη 10άδα εξαιρετικά υψηλού δημοσιονομικού κινδύνου. Η Γερμανία και η Γαλλία, όμως, βρίσκονται στην πρώτη 5άδα.
Μεταξύ 163 χωρών η Γαλλία λαμβάνει την 3η θέση ως προς το δημοσιονομικό ρίσκο και η Γερμανία την 5η με την Αυστρία στην 8η και τη Βρετανία στη 10η. Στη 2η θέση το Βέλγιο, στην 3η θέση η Σουηδία, στην 6η η Δανία και στην 1η η Ιταλία.

Ο λόγος είναι η γήρανση του πληθυσμού που για τις παραπάνω χώρες αποτελεί ένα άλυτο πρόβλημα και οδηγεί σε αύξηση των δημόσιων εξόδων και τελικά σε αύξηση του ρίσκου πτώχευσης. Γερμανία και Γαλλία αντιμετωπίζουν πολύ μεγαλύτερο πρόβλημα από την Ελλάδα η οποία καταλαμβάνει τη 12η θέση στη σχετική λίστα με την κατάσταση να γίνεται όλο και χειρότερη γι’ αυτές καθώς ήδη για τη Γερμανία για κάθε 100 εργαζομένους υπάρχουν 59 συνταξιούχοι.
Αλλά και για τις υπόλοιπες μεγάλες χώρες της Ευρώπης τα στοιχεία δείχνουν οτι το πρόβλημα είναι υπαρκτό.Στο Ηνωμένο Βασίλειο, υπάρχουν σήμερα 25 συνταξιούχοι για κάθε 100 εργαζόμενους το οποίο προβλέπεται να αυξηθεί στους 38 μέχρι το 2050. Στην Γαλλία υπάρχουν 47 συνταξιούχοι για κάθε 100 εργαζόμενους ,στην Ιταλία 62 συνταξιούχοι και στην Ιαπωνία η οποία είναι στην κορυφή είναι 74 συνταξιούχοι.