Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου 2009

ΑΚΤΩΡ-ΗΣΑΠ είναι οι υπεύθυνοι για την καθημερινή ταλαιπωρία των επιβατών του ηλεκτρικού.



Μόνιμος επιβάτης του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου έχει γίνει η ταλαιπωρία, καθώς τα συνεχιζόμενα έργα για τον εκσυγχρονισμό της γραμμής εντείνουν τις αρρυθμίες στα δρομολόγια των συρμών. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα απο την αρχή και ίσως έτσι καταλάβουμε ποιός είναι ο πραγματικός λόγος της ταλαιπωρίας μας.

Το έργο είχε κερδίσει αρχικά η κοινοπραξία των εταιρειών Strabag-Θέμελη, που όμως κηρύχθηκε έκπτωτη. Στη συνέχεια, προσωρινός ανάδοχος κηρύχθηκε η Μοχλός, θυγατρική του ομίλου της Τεχνικής Ολυμπιακής, που ήταν δεύτερος μειοδότης. Τότε, η Ακτωρ κατέθεσε ασφαλιστικά μέτρα, τα οποία και κέρδισε, αλλά η μη εμπρόθεσμη κατάθεση αγωγής εκ μέρους της, οδήγησε το έργο εκ νέου στα χέρια της Μοχλός.Και ενώ περιμένανε όλοι οτι ανάδοχος του έργο θα είναι η Μοχλός,αιφνιδίως η εταιρεία αποχώρησε, με αποτέλεσμα το έργο να κατακυρωθεί εν τέλει,που αλλού αλλά στην ΑΚΤΩΡ.

Ας δούμε τς τώρα τα παράξενα που συμβαίνουν σε αυτή την σύμβαση και έχουν σαν αποτέλεσμα να ταλαιπωρείται καθημερινά ο πολίτης.

Πρώτον,σύμφωνα με την σύμβαση(κάντε κλίκ να διαβάσετε τα στοιχεία της σύμβασης http://dgmarket.kapatel.gr/tenders/np-notice.do~2638125#)η ημερομηνία ανάθεσης ήταν στις 28.2.2008 και η συνολική δειάρκεια του έργου είναι 75 εβδομάδες.Αυτό σημαίνει ότι το έργο έπρεπε ήδη να είχε τελειώσει στις άρχες του Ιουλίου του 2009. Αντιθέτως όλοι γνωρίζουμε απο την καθημερινή μας ταλαιπωρία οτι το έργο ειναι ακόμα στην αρχή.Αυτό επιβεβαιώνεται και απο τις δηλώσεις του Διευθύνων Συμβούλου του ΗΣΑΠ κ.Αραπατσάκου στην Ελευθεροτυπία οτι το έργο έχει φτάσει μόλις το 35 με 40%.

Δεύτερον η σύμβαση προβλέπει την εγκατάσταση πρόσθετης σηματοδότησης και αλλαγών έτσι ώστε οι χρονοαποστάσεις κατα την δειάρκεια των έργων να μην αυξηθούν πάρα πολύ αλλά να φτάνει το μέγιστο στα 6 λέπτα.

Λαμβάνοντας υπ’όψην τους παραπάνω λόγους καταλαβαίνουμε οτι η εταιρεία ΑΚΤΩΡ δεν πληρεί τους όρους της σύμβασης και στις δυο περιπτώσεις. Στην πρώτη γιατί έπρεπε το έργο να είχε ήδη τελειώσει και στην δευτερη το βιώνουμε όλοι μας καθημερινά όπου η χρονοαπόσταση μεταξύ των συρμών φτανει μέχρι και τα 15 λεπτά.

Ουσιαστικά με την ανοχή της διοίκησης του ΗΣΑΠ(κ.Αραπατσάκου) η εταιρεία ΑΚΤΩΡ κάνει οτι θέλει δίχως να υπολογίζει την ταλαιπωρία των πολιτών καθημερινά.Έτσι η λύση του ΑΚΤΩΡ-ΗΣΑΠ για να επιταχύνουν το έργο είναι να αυξηθούν οι μονοδρομήσεις σε διάφορα σημεία της γραμμής αλλά και να κλείνουν τελείως κομμάτια της γραμμής δίχως να υπολογίζουν την καθημερινότητα του πολίτη.Και για να καλύψουνε το κενό αυτό δρομολογούνε λεωφορεία της ΕΘΕΛ με ατελείωτες καθυστερήσεις και ταλαιπωρία για τους επιβάτες.

Αυτή η απαράδεκτη κατάσταση έχει σαν αποτέλεσμα απο τους 33 συρμούς που εξυπηρετούσαν 540.000 επιβάτες μέχρι πρίν την έναρξη των έργων,σήμερα να μπορούν δρομολογηθούν από 15 μέχρι 17 συρμούς.

Σε όλη αυτή την κατάσταση μέχρι τώρα δεν έχουμε δει την αντίδραση της κυβέρνησης όπου να σημειώσουμε προεκλογικά επικαλούταν μια καλύτερη καθημερινότητα για τον πολίτη. Ο κ.Αραπατσάκος τοποθετήθηκε στον ΗΣΑΠ κατά την περίοδο υπουργείας του βουλευτή της ΝΔ κ.Στυλιανίδη και δυστυχώς για έμας τους πολίτες δεν τον έχουνε αλάξει ακόμα.


Ένας απλός σκεπτόμενος πολίτης

Δεν υπάρχουν σχόλια: