Πέμπτη 3 Μαρτίου 2011

Υπερδιπλασιασμός του κόστους μεταφοράς μαθητών στα σχολεία το 2009 σε σύγκριση με το 2004.Διαβάστε ολόκληρη την έρευνα του ΙΜΕΤ.


 Πολλές φορές αναρωτιέται κανείς πως ήταν δυνατόν και η χώρα λειτουργούσε τόσα χρόνια με τόσες σπατάλες οι οποίες για να είμαστε ρεαλιστές ήτανε κλοπή του δημόσιου χρήματος απο όποιον μπορούσε. Το ινστιτούτο μεταφορών αποκάλυψε με την πρόσφατη ερευνά του ένα απίστευτο πάρτυ διαφθοράς και διαπλοκής αλλλά και κλοπής του δημοσίου χρήματος με την μεταφορά των μαθητών στα σχολεία διαφόρων νομών της χώρας.

Και αναφερόμαστε σε αποκλίσεις κόστους, που σε ορισµένες περιπτώσεις ξεπερνούν τα 3.000 ευρώ ανά µαθητή τον χρόνο, τα οποία παρουσιάζονται σε έρευνα του Ινστιτούτου Μεταφορών! (Διαβάστε ολόκληρη την έρευνα http://www.imet.gr/site/media/events/EVENT663_02-03-11_14-38/Mathites.pdf)

Στην έρευνα καταδεικνύονται το χάος και η κατασπατάληση του δηµόσιου χρήµατος που επικρατούν στο ζήτηµα της µεταφοράς των µαθητών. Στην ανάλυση του ετήσιου κόστους ανά µαθητή εµφανίζονται ελάχιστοι νοµοί όπου οι τιµές είναι κοντά σε αυτές που προβλέπει ο νόµος (500 ευρώ το έτος ανά µαθητή), ενώ οι περισσότεροι νοµοί το ξεπερνούν κατά πολύ. Υπάρχουνµάλιστα και νοµοί, όπως λ.χ. η Καβάλα και τα Γρεβενά, όπου το κόστος ξεπερνά τα 3.500 ευρώ τον χρόνο για κάθε µεταφερόµενο µαθητή!
Επίσης, σε ορισµένους νοµούς – Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Μαγνησίας, Σάµου, Πέλλας, Ηρακλείου – η διαφορά κόστους της σύµβασης µεταφοράς µε την αρχική προκήρυξη του έργου ξεπερνά το40%.Τα υψη λότερα ποσά για µεταφορά µαθητών καταβάλλουν η Αν.Αττική και η Θεσσαλονίκη (σχεδόν 11 εκατ. ευρώ) και ακολουθούν Αχαΐα, Αρκαδία και Αθήνα µε πάνω από 6 εκατ. ευρώ τον χρόνο.

Ετσι, µέσα σε 5χρόνια το κόστος των µαθητικών µεταφορών υπερδιπλασιάστηκε: το 2009 ξεπέρασε τα 260 εκατ. ευρώ από 105 εκατ. ευρώ που ήταν το 2004.
Σύµφωνα µε την έρευνα του ΙΜΕΤ, για τις αποκλίσεις και τα υπέρογκα κόστη των σχολικών µεταφορών σήµερα ευθύνεται µια σειρά παραγόντων, ανάµεσα στους οποίους οι εξής:

- η περιγραφή δροµολογίων χωρίς χιλιόµετρα,
- ανεπαρκής ή ανύπαρκτη αντιστοίχιση αριθµού µαθητών σε δροµολόγιο και κατεύθυνση,
- περιγραφή δροµολογίωνχωρίς αναφορά στη σχολική µονάδα,
- κάθε νοµαρχία χρησιµοποιεί διαφορετικό τρόπο υπολογισµού του κόστους και σε πολλές περιπτώσεις ο τρόπος που υπολογίζονται τα χιλιόµετρα είναι µάλλον αµφισβητήσιµος.

Δεν υπάρχουν σχόλια: