Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπ. Οικονομίας, έπειτα από αιφνιδιαστικό έλεγχο σε πρατήριο υγρών καυσίμων, διαπιστώθηκε η χρήση και λειτουργία παράνομου ηλεκτρονικού μηχανισμού παρέμβασης στις αντλίες και «ελλειμματική παράδοση από δύο αντλίες (αμόλυβδης βενζίνης) του πρατηρίου, η οποία έφτανε στο εξαιρετικά υψηλό ποσοστό του 5%».
(Κάντε κλίκ για να διαβάσετε την ανακόινωση των εταιρείων πετρελαιοειδών http://www.seepe.gr/site/main.php?page=content&contentID=312)
Ας δούμε όμως πρακτικά πως γινότανε η κλοπή του ανύποπτου πολίτη: Ένας παράνομος ηλεκτρονικός μηχανισμού - που κοστίζει στην αγορά γύρω στα 5.000 ευρώ- τοποθετείται στην αντλία και αλλοιώνει την ένδειξη της ποσότητας του παραδοτέου καυσίμου, βάσει της οποίας τιμολογείται τελικά ο οδηγός. Αν για παράδειγμα, ο μηχανισμός αυτός έχει ρυθμισθεί να «κλέβει» το 5% της παραδοτέας ποσότητας, τότε ο οδηγός που θα παραγγείλει 20 λίτρα βενζίνης, θα βάλει τελικά … 19 λίτρα. Αν είναι ρυθμισμένος στο 10%, τότε η κλοπή αφορά σε 2 λίτρα, κ.ο.κ.
Τα έσοδα από την «επιχείρηση» αυτή είναι πολλά. Αν ένα πρατήριο πουλάει το χρόνο 3.000 κυβικά μέτρα βενζίνης (3 εκατ. λίτρα), το 5% της κλοπής, ισοδυναμεί με 150.000 λίτρα το χρόνο. Με μέση τιμή βενζίνης το 1,30 ευρώ, σημαίνει ότι βάζει στην τσέπη του γύρω στα 210.000 ευρώ.
Μετά από αυτή την αποκάλυψη το ερώτημα που γεννάται είναι το εξής: Πως είναι δυνατόν να μην έχουνε αντιληφθεί τα συνεργεία του Υπουργείου Ανάπτυξης την ύπαρξη αυτών των μηχανισμών κατά την περίοδο μάλιστα που όπως υποστηρίζει η κυβέρνηση γίνονται εντατικοί έλεγχοι.
Την απάντηση την δίνει ο Σύνδεσμος Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών ο οποιός αναφέρει ότι ο μηχανισμός αυτός είναι ασύρματος έτσι ώστε όταν έρχεται το συνεργείο του Υπουργείου Ανάπτυξης να μηδενίζουν το κέρδος σε 0% με αποτέλεσμα να μην μπορούν να βρούν την παράβαση.
Ο μοναδικός τρόπος για να βρεθεί αυτός ο μηχανισμός είναι να ανοιχτεί η αντλία.
Αυτό εξηγεί γιατί πολλές φορές βλέπουμε ότι η βενζίνη στο ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου μας τελειώνει πολύ γρήγορα.
Ένας απλός σκεπτόμενος πολίτης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου